2020. nov 26.

"A félelem megeszi a lelket"

írta: Nagy Ani
"A félelem megeszi a lelket"

 

Klínszpész

A tiszta lelkiismeret nem feltétlenül a korai demencia bevezető tünete. A tiszta tér igénye viszont annak a csalhatatlan előjele, hogy egy kései negyvenesnek aggodalomra adhat okot mentális funkcióit illetően ötszáz kötőjel végtelen számú plüss a bérleményben. Nem akarnék arcoskodni, de vidéki paraszt lévén nekem kombájnom is volt plüssből. Arról nem beszélve, hány egyforma gombszemű jószág színezte az ökoszisztémát a panelban. Talán csillószőrös egysejtűm nem volt, vagy csak nem emlékszem, de a darwini evolúció összes számottevő létformája megtalálható volt ötvenkét négyzetméteren. Monchichiből méret szerint csak kilenc, eredeti.

És könyvek… a Szabó Ervin Könyvtár lelkes amatőr kezdeményezés volt a négyzetcenti per oldalszám tekintetében a szobámhoz viszonyítva. Jól megfért a Pompom meséi a Karamazov testvérekkel, a Száz év magány hozzásímult a gyorsanolcsónfinomat trilógiához, és Radnóti összesnek sem volt gond egy polcon állni Spíró Csirkefejével, ahogyan Szabó Magda sem fordított hátat a Faludy-fordításoknak. Az orosz klasszikusok mellett válogatott kuszaságban színdarabátiratok és reneszánsz líra. Valamint Kr. e. 2-ig visszamenőleg a Színházi Élet összes lapszáma.

Tudod, gyerekként két babám volt, egy macim és négy könyvem. A könyvtárban nőttem fel. Ha elfáradt a szemem az olvasásban, simogattam a kötetbordákat a polcokon, vagy segítettem olvasójegyeket pecsételni, és helyükre tenni a visszahozott kincseket. Jól gondolod, a felhalmozással kompenzáltam a gyerekkoromat. Mindjárt megérted.

Igyekeztem minél kevesebb gond lenni. Nem rosszalkodtam, csavarogtam vagy bandáztam, és nem kértem. Hogy miért? Gyakran láttam anyámat a hideg konyhában hálóingben kuporogni kockás füzet fölött aprópénzzel. Hol ide tett öt forintot, aztán külön a két forintosokat. Fél éjszaka számolta, osztotta az életünket. Nem volt vezetékes vizünk, kútról fémkannában cipelte az utca végéről a fémízű üdeséget. Egy sparheltünk volt fűteni, lavórban mostunk, és abban tisztálkodtunk. Tizennégy voltam, mikor először láttam fürdőszobát valamelyik osztálytársam zsúrján. Nálunk nem volt zsúr, de volt zsíroskenyér nyáron, télen meg ennek alternatív változata, a pirítós. Ha éjszakára ment dolgozni a kórházba, mindig egy kocka csokit tett a párnámra, ha felébrednék éjjel.

Gyakran voltam egyedül, hamar felnőttem. Alig voltam tizenhét, már dolgoztam, munka mellett tanultam évekig, azonban a legfontosabbat, a munka iránti alázatot, a hivatás értékét, a legtöbbet legjobban-elvét, az emberi és szakmai tisztességet, a becsület mindenekfelettiségét, a teherbírást, sziklaszilárd értékrendet az anyámtól kaptam. Sosem mondta, hogy büszke rám, azt se, hogy kislányom, meg azt se, hogy szeret. Hallgatag kun, így tudott, ahogy… nem adhatott többet, mint azt, hogy minden körülmények között tisztességgel, tiszta szívvel álljam meg a helyem egyedül is. Áldja meg érte az Isten.

Az Anamé Program jógagyakorlatai és a csakrák szintjén zajló rendszeres munka által a tér tisztasága hangsúlyt kapott. Anamé (polgári nevén Balázs Valéria) rávilágított arra, hogy a tárgyak halmozása hiánytudatból ered, félelemalapú. Hogy a rendezett, tiszta tér nagy jelentőséggel bír. Nem annyira értettem akkor, megéreztem később.

Nyomasztott ez a sok tárgy, én tartottam fenn őket energetikailag. Szabadságra vágytam, ugyanakkor kötődtem hozzájuk. Cselhez kellett folyamodni. Levertem mindent a polcokról és beültem középre. Ennek vizualizálására azért hagyok időt. Szóval ott ültem: fenekem alatt Ady, mellettem Nyúl Péter és barátai, meg ötmilliókilencszázhetvenkétezernégyszáztizenöt aprószemű. És egy nagy, gonosz fekete zsák. Egyenként pakoltam be, közben figyeltem magam. Kellesz, nem kellesz, rendkívül bonyolult ideológia mentén, illetve a szeretnemszeret emocionális sorvezetőt alkalmazva. Első, idegalapon történő felindulásban szemmel is jól kivehetően, fekete zsákok hajlították a teret az előszobában. Drágajóanyám csípőre tett kézzel érdeklődött kognitív funkcióimat feltérképezendő:

 96795104_10213227830209002_4146592071597162496_o.jpg

- Megőrültél?

Nemleges válaszom nem adott kellő biztonságot, tovább kérdezett.

- Anyádneveszülettélholmilyennapotírunk?

- Erzsim - ez a legközelebbi hozzátartozóm neve a keresztségben -, szóval egyetlen leánygyermeked tértisztít.

A döbbenet, mely szemeiben visszatükröződött, a pampákon oroszlánlihegés által kísért, szikfűmajszoló gnú tekintetével volt egyenesen arányos. Verbális kommunkáció híján kézjelekkel adta tudtomra, elment az eszem.

Hogy egy panelkonyhában, két embernek ennyi felesleges haszontalan trágya.. akarom mondani tárgya, miként fért el és miért volt leküzdhetetlen vágyam például banánszeletelőre, nem tudom. Elméletileg mindent kidobtam volna, gyakorlatilag annyi maradt, amire valóban szükség van. Felmenőm női ágon ugyan sérelmezte, hogy bontatlan ét-, pohár- és edénykészletek is repültek az óra járásával megegyező irányban, de felkészítettem, hogy látogatást tennék a szobájában aljas indokból elkövetett térrendezés tekintetében. A válasz egyelőre nemleges.

Biztos neked is van "majdhalefogyok" ruhatárad… megnyugtatlak, mindenkinek van, és afelől is, hogy soha, hangsúlyozom SOHA nem fogod felvenni. Mire az ember halmazállapota elérné a méretazonosságot, a rucik megérkeznek a vállalhatatlanság halmazába. Két szekrényre való lett exelve második felindulásból. A nemzetközi helyzet egyre fokozódott. Minek szekrény? Mennyire szeretném, ha egy ágyon, egy komódon és a jógaszőnyegen, az energetizált tértisztító és a személyes csakratisztító és -töltő kristályaimon  kívül nem lenne más körülöttem. Meg a két baba, a maci és négy könyv. Puritán, sallangmentes, tökéletes, és egy pici gyerekkor.

A fürdőszoba is leegyszerűsödött: fogkefe, fogkrém, szappan, stift és egy parfüm. Nem kilenc… egy. Se hajvégápolók, pakolások, anti szőr- és ránckrémek, vegyszerek testnek és léleknek. Tér lett, a szomszéd Timi pedig boldog, elláttam nyugdíjas éveire előre, pedig harminc sincs.

Tudod, egyszerűségre és térre lett igényem, fullasztott a feleslegesség. Nincs hiánytudatom, nincs bennem félelem, hogy valamit elveszíthetek, sőt… mindenem megvan. Amim nincs, azért nincs, mert nem szeretném, hogy legyen. Mert köt, a tulajdon köt. Folyamatos szorongást szül az elveszthetősége.

Az Anamé Program energetizált kristályai közül tértisztításra egy karmikus tisztító, egy szabadság és egy teremtő erő karkötő, illetve egy szívcsakra tisztító, töltő és aktiváló marokkő került központi helyre. Fokozható a hatás a Tértisztítás hanganyagával.

 

Amit eddig olvastál itt, a test tudatossággyakorlata. 

Kezdheted ezt kicsiben, húzd ki egy fiókodat, vagy tárd szélesre a szekrényedet. Csak kezdd el… az sem baj, ha nem megy első próbálkozásra. Ha pár tárgyat mondjuk néhány hétre eldugsz, figyeld meg, hiányoznak-e. Ha nem, már tervezheted is, ki venné hasznát, kinek szerezne örömet, és elajándékozhatod. Csak figyeld, micsoda szabadság nem kötődni és az energiáddal fenntartani őket.

Ne gondold, hogy pálcával kivízereztem a kecót, a bejáratnál sem üldögél fényesre simogatott hasú Buddha, nem zár kilencven fokos szöget a konyhapult Tibettel, és nem azonos a helyrajzi száma az ágyamnak a Tadzs Mahallal.

A tiszta tér arra ösztönzött, tanuljak a környezettudatosságról. Nincsenek Pet palackok, nejlonszatyor tele nejlonzacskóval, alufólia, műanyag, vegyszer. Igyekszem a csomagolásmentes vásárlást előnyben részesíteni, bambuszrost alapú komposztálható termékeket választani. Nem húsz percig zuhanyzom, csak hétig, és hálás vagyok érte, hogy megtehetem. Helyi és szezonális, lehetőleg ökoszemléletű őstermelőket kerestem, és nem üzletláncok vegykezelt kínálatából választok. Elismerem, a magasabb energiaszint étkezési javaslatai az én korpuszommal még nem kompatibilisek. A vegán, nyersvegán létforma számomra nem önazonos. Tudod, miért? Mert blokkolja egyrészt a szocializációm, a hagyományaim, világkép, előítélet és függőség, illetve megannyi diétairányzat ismerete, valamint több mint harminc év az egészségügyben. De már nem annyira rugalmatlan, merev, befixált.

A tisztább étkezést én sajátosan értelmezem. Elhagytam a glutént, a tejterméket, a cukrot. Kerülöm a burgonyát szaponintartalma miatt, mindent, ami szójatartalmú a fitoösztrogének miatt. Gyors felszívódású cukor, glükóz miatt a gyümölcsök egy részét. Préselek nyers leveket, de bőszen érdeklődöm a házi szalonna hogyléte felől a hűtőt nyitogatva. Pityu komám disznósajtját sem cseréltem hörcsögtepertőre (müzli).

Ugyanakkor barát a spirulina, és sajt helyett a sörélesztőpehely. Növényi tejjel és eritrittel a quinoakása pont olyan, mint a klasszik tejbegríz, piros bogyósokkal nyakonvágva nagy kedvencem. Sokat eszem, áldozok a hedonizmus oltárán és kövér vagyok. Azonban már nem három zacskó keksz mellett szaladgálok kórteremtől kezelőig. Fűzfakosárral, pólóból varrt zsákocskákkal döngetek a piacra, és a legföldesebb zöldségért nyúlok Jobbágy néni ládikójába, aki nevet: reggel szedtem, Anikám, Dezső bátyáddal, vigyé' tojást is anyádnak.

Fontos lett, és nem azért, mert trendi, hanem azért, mert a szülőföldem nevelte, az én népem keze gondozta, ahogy azt a kun ősök hagyták ránk. Nem vegyszerben érett, hanem napsütötte nyár-illatú a paradicsom, a jószág tanyán él alföldi kukoricán évekig, nem félméteres ketrecben egy hónapig. Én most ennyit tudok tenni… kicsiben… a Földért

a Földanyáért… mindannyiunkért.

 

Korpuszfitnesz-Lamantintest

Nem tudom, volt-e a vezetékneved dagi, dönci, pufi, misszröfi… Gyűlölted-e a tested azért, mert a külsőd alapján ítéltek meg. Ismered-e azt az érzést, hogy nem trendi veled barátkozni, mert nem a Kardashian-klán csodatestű felszínességét képviseled? Rekesztettek-e ki a korcsoportodból, mert inkább olvastál, minthogy barátkozz. Tudod, egész életemben harcoltam a súlyommal, és mindig alulmaradtam. Százhatvan kilóról kilencvenötre, majd fénysebességgel gyorsult a mérleg százharmincra ismét. Nem tudsz mutatni kaját, aminek kalóriatartalmát ne tudnám megmondani ránézésre. Diétát se, amit én ki nem próbáltam. Kalóriamínusz, szétválasztó, kilencvennapos, káposztaleves, Atkins, ketogén, paleo, nocarb, lowcarb, ablakos böjt… és persze mozgás. Fújtattam hajnali órákon, susogós fóliában futásként, égettem a zsírt, de főleg magamat, adonisztestű urak és párduckarcsú hölgyek megvető pillantásaitól kísérve tükörfalú edzőtermekben. Szedtem minden legális és illegális étvágycsökkentőt, zsírégetőt, ami beszerezhető volt "garantálthatékonyság" cimke alatt. Láthatod, szakavatott képviselője vagyok a témának. Mentél már be ruházati boltba úgy, hogy még meg sem szólaltál, az ívre húzott szemöldökű eladó rúzsozott száját gúnnyal félrehúzva tájékoztat: "hátööebbenaméretbensemmi"?

Ültél nyáron a káposztaszagú panel hőségében, mert nem mertél uszodába menni, elbújva a becsmérlő tekintetek elől, és hogy Greenpeace-aktivisták ne mentsenek meg, mint partra vetődött Lamantint? Szent Albatrosz, hogyne utáltam volna ezt a testet, ami nehéz, fájdalmas, öregszik, kövér és még egy bájos arccal sem kompenzált.

 pexels-masha-raymers-4096445.jpg

 

Az evés, elsősorban a szénhidrát, menedék. Érzelmi biztonság a szeretetlenségben. Álságos barát, mert addiktív. Magához láncol és elzár. És tudod, hol értették ezt meg, hol nem a combom körfogata volt az elsődleges belőlem, hol érdekelt valakit, ki is van a puha amorf zsírpárnák mögé bújva? Eltaláltad, Anamé Program...

Képzeld el, bármilyen súlyproblémával is állunk szemben, és ez lehet persze az elhízás mellett anorexia vagy kóros soványság is, nyilván… a fizikai test pontosan leköveti az energiatest blokkjait. Mi nők elsősorban csípő-comb-fenék, vagy kimondottan has területein vagyunk érdekeltek. Hogy hol lokalizálódik, mutatja a csakraszintű tennivalókat. A Karma Killer jóga (amit ne keverjünk össze a kundalini jógával) oktatója tökéletesen látja és specifikus gyakorlatsort ajánl. Az én esetem komplexebb és nehezen is mozdul, ugyanis nem lehet kimondottan gyökércsakra tisztítással és töltéssel egyensúlyba hozni, mert nem lokalizált, elhízott még a fülcimpám is. Dolgozni kell a gyökér-, szakrális-, köldök-, szív csakrájával, de mivel egy masszív világkép is oldásra vár, a harmadik szem szegmensével is. Függőségeim tekintetében pedig a torokkal. Összességében a teljes energiatesttel. Hangsúlyozom, ez az én egyedi mintázatom. A munka finoman, a csakrák tisztításával zajlott, nem a hirtelen megnyitásukkal, a kundalini ébresztgetésével vagy hasonlókkal.

Azt gondolnád, pár csakraóra, néhány jógalégzés és a háromjegyű súly könnyes búcsút vett, kétjegyűre redukálódott és ötössel kezdődik. Nem így történt. Magasabb rendezőelv irányítja a folyamatot. Az én dolgom nem a fizikailag könnyedebb, formásabb test elérése volt, bár azért nem kapartam volna magamra a földet utálattal, ha ez megtörténik. Nekem más dolgom volt. A megbékélés. Nem lemondásból, hogy nekem nem sikerülhet. A fejlődésemnek azon szakaszában voltam, amikor letettem a szégyent, a maró öngúnyt, a kisebbrendűség és értéktelenség érzését, a szerethetetlenség folytását… és szembenéztem azzal, akit nem akartam és nem tudtam szeretni.

Megismerkedtünk… találkoztam valakivel, aki az élet iskolájában drámatagozaton végzett kiváló minősítéssel, de ennek ellenére talpig ember, intelligens és érzékeny, becsületes és magas etikai mércével él. Aki szívvel lát, erős és önzetlen. Aki fád, néha pikírt humorával megnevettet. Aki reggel, ha ébred bumfordi, mint egy óriáspanda. Valakivel, aki felelősséget vállal a rábízott részéért az egységnek, és felemeli. Meg persze imádja a sütit… és ha majd megméri az Isten, nem a derekához teszi a mérőszalagot, hanem a szívéhez… hogy is lehetett őt nem szeretni…

 

 "A félelem megeszi a lelket"

Bármikor mondhatsz nemet. Nem kell a félelem parazsát szorítanod a markodban. A rettegés hatalom, az ego hazugsága. Alapja a gyűlöletnek, megkülönböztetésnek, irigységnek, agressziónak, elnyomásnak, kizsákmányolásnak.

Napjainkban politikai és gazdasági érdek fenntartani. Ne gondolkozz, engedelmeskedj! Érzed a külvilág szorítását, ugye? Hozott és szerzett minták, elvárások, konvenciók, világképek, hiedelmek, karmikus üledékek, szorongás, tehetetlenség, bűntudat, megfelelés, reménytelennek tűnő élethelyzetek, bántalmazottság… Érzed a belső nyomást is?

Nem azért születtél, hogy félj. Nem azért jöttél, hogy lenézzenek, elnyomjanak,

semmibe vegyenek, bántsanak, felhasználjanak, kényszerítsenek.Tedd ki a pontot és mondj végre nemet a szenvedésre.

Tanulni, tapasztalni és szeretni érkeztünk ide. Hogy meghaladjuk magunkat. A fejlődés az emberi létünk oka és célja. Minden élet értékes, de egyik sem értékesebb a másiknál. Ennek a törvénynek figyelmen kívül hagyása minden szenvedés alapja. Változás többnyire három okból születik. Összetört szív vagy kinyílt elme, betölthetetlen hiány indítja el az embert. Érzed ugye, hogy létezésed nem arra predesztinál, hogy százhatvanból hogy lesz rezsi és akciós-e a csirkefarhát az ósönban?

Azt kérdezed, mit kaptam a budapesti jógastúdióban? Mit adott a Karma Killer jóga? Mit adott Balázs Valéria Anamé módszere, Anamé Program szellemi útja? Az Anamé Programról a véleményem, hogy ad és elvesz. Lemetszett, mint egy gondos gazda. Vadhajtások helyett a virágzást segíti. Elvette a keménységet, adott puhább érintést a kezemnek és erőt a szívemnek. Elvette a makacsságot, adott határozottságot. Elvette a félelmet, adott hitet. Elvette a rögzítettséget, adott mozdíthatóságot. Elvett hátráltató világképeket, adott csendesebb elmét. Elvett ítélkezést, adott tisztánlátást. Elvette a haragot, adott megbocsátást. Elvett függőséget, adott lehetőséget. Elvett valakit, akit szeretek, de betöltötte a hiányát. Lebontott és egészre formált. Mint a jó fazekas a hideg agyagot, kezébe vett, és a szeretet szemével látott. És mint a jó agyag, ellenálltam. Majd minden érintésének átadtam magam. Sokkal több történt, minthogy jóga tanfolyamra jártam volna.

Jó,hogy szólsz… még nem meséltem...

 

Kristálytest

Nagyon vágytam rá, hogy meglegyen minden csakrát lefedve a teljes csakratisztító és -töltő kincsem, hogy összekapaszkodjanak ők értem, mind a tizennégyen. A jógaórák és Anamé kurzusa után csak néztem az energetizált kristályokat a recepción. Nem mertem hozzájuk érni, annyira tiszteltem bennük a szándékot, amit képviseltek. Csak rájuk böktem, hogy őt meg őt és őt is meg persze őt szeretném. Nem tudom ugyan, mi az a boldogság, de azt hiszem, akkor közel voltam hozzá. Együtt voltak, összesimultak a zsebemben. Anamé szavait vittem velük a szívemben: ha együtt vannak, az nyílegyenes szellemi erő. Kicsit talán fényesebb is lett az éjszakai vonat hazafelé, mintha mosolygott volna a sötétség. Nemcsak a kezem melegét vették át, befogadták az energiamintázatomat is. Nagyon vigyázok rájuk és mindig velem vannak, ha elfáradnak, megköszönöm a munkájukat és elengedem őket.

Mancika, a nett hetvenes megveti a testiséget, de imádja nézni, ki érkezik Timihez és meddig marad, mértani pontossággal követi az emeleten zajló eseményeket. Nejlon otthonka alá szöszmöszmackót húzva siet tájékoztatni a negyediken "Lenkeédes"-t, vietnámi papucsától csattog a lépcsőház. Verbális máglyára vetnek mindenkit. Béla a földszint kettőből azt mondta a lakógyűlésen, mindkettőjüknek rendezni kellene már összejövetelt, boszorkányégetés címén, erre specializálódott kivitelezőket nem lesz nehéz találni a lakóközösségben.

Szóval Mancika éjjel fél kettőkor virágos pongyoláját fázósan összehúzva magán állt a lépcsőházban, mert becsapódott utánam a kapu. Köszöntem napszaknak, nemnek, kornak megfelelően. Olyan szemrehányó pillantással konstatálta kései hazatértemet az Anamé Pestből, hogy majdnem magamra vállaltam a Romanov gyilkosságot, illetve kevesebbért is tört már ki háború az ókori Hellász földjén.

 

- Képzelje Mancika, teljes a kristálytest!

- Mert mindig Pestre mászkálsz jógaórára, ott szedted össze biztos… fáj?

Mancika nem állt épp kognitivitása zenitjén.

- Dehogy Mancika, kristályok, nézze… energetizált… tetszik tudni, csakrák... csakratisztító és -töltő karkötők, látja?

- Hát tudod, az én Ferim, na az csiszoltatott az öreg Weisznél ezektől sokkal szebbet. Az kristály vót jányom, brill. Ilyen kavicsokat a Taknyos Varnyúban ad neked a Zsolti, ezerér' fél kilót.

Másnap tele volt kilenc emelet a hírrel, hogy csúnya betegségem van, csak rák ugyan és Pesten kavicsokkal kezelnek. Azért a panelpolgár tisztán látja, hogy Mancika néha szórja az olajat, és nem mindig egyidős a fejével, de én szeretem.

Ha máskor is megtisztelsz az érdeklődéseddel, várni foglak… beszélgetünk, ha nem untatlak vele, akkor mesélek is.. .és kérlek, ne hibáztasd magad, ne rágódj a múltadon, és ne aggódj a jövődön. Szabadítsd ki magad a folytonos fejbenlétből. A megoldás lehetősége itt van, az Anamé jóga életed legnagyobb kalandja lesz, ha választod. Akár teljesen kezdőként is. Hagyd a döntést a szívedre. Addig is nézd meg az Anamé Program honlapját, az órarendet, ismerkedj az Anamé csapattal, az Anamé jógagyakorlatokkal, olvasgasd a  részletes leírásokat a kiegészítőkről. Anamé blogjából megismerheted személyes történetét is és azt, hogyan született meg a Karma Killer jóga. 

Tsók: Ani

      

 

  

  

 

Szólj hozzá

tudatosság csakra jógalégzés anamé csakratisztítás szellemi út anamé program anamé vélemény csakrák megnyitása balázs valéria anamé anamé jóga gyakorlatok karma killer jóga csakra egyensúly jógavélemény