2020. nov 14.

Szívről és szeretetről

írta: Nagy Ani
Szívről és szeretetről

Már vártalak, örülök Neked… ha benéztél hozzám újra, talán megérintett valami az előző bejegyzésben, és megtisztelsz az érdeklődéseddel.

Köszönöm.

Ma mesélni szeretnék a szívről. Nem a szerv anatómiájáról, nem a kamrák és pitvarok sejtszerkezetéről, nem sinushullámokról, biokémiai folyamatokról. Nem a His-kötegről vagy a Tawara-szárakról. Arról hümmög majd a kardiológusod az éves ellenőrzéseden. A szív sebeiről, amiktől felsír az ember éjjel, szájára szorítva a párna sarkát, fel ne ébredjen a gyerek a másik szobában. Arról a fájdalomról, ami szürke árnyat húz a szemed köré. Mindarról, ami miatt zuhany alatt állsz a csempének dőlve.

Én nem tudtam jól szeretni, és ennek igazságára az Anamé Program döbbentett rá. A felismerés fájdalmas, végignézve az életem szélesvásznú filmjét, melynek magam voltam írója, rendezője és főszereplője egy személyben.

Kevesen tudnak jól szeretni, és még kevesebben, akik tudják magukról, bár visszajelzi az emberi kapcsolatrendszer. A legkevesebben pedig azok, akik a valódi fejlődést választják. Lehorzsoljuk egymásról a bőrt, most különösen, ebben a maszk mögé bújtatott világban, amit a félelem tart össze, amikor a stabil rettegésre igény van, amikor a sötétség fénysebességre kapcsolt. Amikor ritka az igaz, tiszta emberi szó, amikor megeszi a lelket a bizalmatlanság, az irigység, a türelmetlenség. Amikor az emberi élet alapja a szorongás, hogy ne legyünk megbántva, lealázva, megkárosítva. Ha mégis megtörténik, azt túléljük vagy megbosszuljuk.

 

Te tudsz jól szeretni?

Csak nézz rá a kapcsolataidra. Szeretetre vagy érdekre épül? Esetleg félelemre, vágyra?

Én is most tanulom, a legnehezebb folyamat megnyitni a szívet. Nem önneveléssel, nem szavakkal, nem gondolatok halmazában, mert nem vezet el a valós változáshoz. A Karma Killer jóga gyakorlatai viszont a csakrák érintésével, a szívcsakra tisztításával és töltésével igen. Ugyanakkor az alsó területek erősítésével adja meg a szilárd alapot a gyökér-, szakrális és köldökcsakra triumvirátusában ahhoz, hogy a szívcsakra ereje kibontakozhasson. A torokcsakra ezáltal felszabadul a leszorítottságból. A harmadik szem gyakorlatai segítik, hogy rálássunk magasabb nézőpontból az adott helyzetre, és ne csak érzelmeink által beszűkülve ítéljük meg azt. A koronacsakra végtelensége a legfelsőbb támaszunk, az a vezérfonál, hogy szeretve és támogatva vagyunk.

 fadi-xd-i4dr572y7l0-unsplash.jpg

Mehet az ember önképző körökbe, festegethet mandalákat, járhat plüsskanapés terapeutákhoz, elengedéstanfolyamokra, érzésképzésekre, ölelgethet fát. Meg szedhet persze vadkendert, szívhat Herbált, szúrhat ópiátokat. De persze legális tudatmódosításokkal is tompíthat az élet élén. Van létjogosultságuk, nyilván. Az igény óriási, a szenvedés határtalan.

Ideig-óráig segítenek is. És ha hazamegy az ember lánya, miután végigült egy hétvégi "hogyanengedjükelanegatívérzéseket"-előadást, mi történik? Kapott egy felületi kezelést, reggel pedig ugyanúgy kisírt szemmel kerüli a tükröt, nézi a fugarepedéseket a konyhában, míg lekotyog a brazil áldás a kávéfőzőn. Mert az elmének, az egonak táplálékot adott a szavak mezsgyéjén, de nem érintette a szív terét.

Egy sokat sérült, rejtőzködő, zárt szív fél. A fájdalmak energiamintázatként állandósulnak. A lehetőség a szeretetre, a kapcsolódásra félelmetes. Tartja magát, mert nincs kitisztítva és begyógyítva. Az újat befogadni lehetetlen, míg a régi össze nem omlik, míg a gyógyulás folyamata nem megy végbe.

Nehezen hiszed el, hogy a jógalégzésekkel és a Balázs Valéria Anamé által kidolgozott Karma Killer jógával (amit sokan egyszerűen csak Anamé jógának hívnak), valamint az Anamé Program kiegészítő lehetőségeivel megtörténik az a változás, amire vágysz? Ne hidd el… megszoktad már, mesélek… most a szívről.

Nyolcvanhét őszén nem történhetett szebb dolog az erdővel, mint a szeptember. Nyirkos hajnalból született ökörnyálas ragyogás. Szárazon kopogott a göröngy a koporsón és úgy hullottak alá a szavak is... a példásanya, csodálatosfeleség, boldogkiteljesedettélet. A falubeli siratóasszonyok összehúzott szemmel pásztázták az arcát. Illendőségből morzsoltak láthatatlan könnyeket. A halotti toron a sültestálak mögül sóhajtoztak "hátszegénymegszenvedte", “ezazegyfiavoltazélete".

Nem szólt és nem nézett senkire. Undor, harag, hamuízű hányinger ült némaságának fészkében. Meghalt egy anya… A tanácstag és a pártfunkcionárius téeszelnök lányának sorsa eldöntetett a titkolt házivágás hurkagőzös, zsírszagú estéjén. Érdek érdek mellett sorakozott, mindegy volt a két fiatal egymás iránti ellenszenve, a lány könnyei, a fiú titkolt szerelme a cselédsoron.

Elrendeltetett, megköttetett. Aztánhogy miért jár az ifjú gazda késő éjjel haza, miért kezd imádságba az ifiasszony azonnal, ha befordul a lovas szekér a portára, nem firtatta senki. A gyermekáldást sürgetők minden kegyszerrel felvértezve jártak főzeteikkel elősegítve az utódlást. Meddőségről pusmogtak a faluban, dehogy tudták, hogy a két boldogtalan úgy kerüli egymást, mint ördög a szenteltvizet. A nyomás egyre nagyobb, parancsol a konvenció. A születés reggelén vérben érkezik az új élet a régi rendbe.


Csak a szeretet nem tudott megszületni. Herdálódott a vagyon, bukott a forint, egy szekérderék sárgadinnye maradt a gazdaságból, pusztult a dzsentri ház és a benne élők közé jégvirágot rajzolt a szeretetlenség. A fiút ismertem, anyját ápolta egész életében utolsó lehelletéig, reszkető szájába kanalazta a levest… közben gyűlölte, amiért nem küzdött érte, mikor tanulni akart, hallgatott, ha az apja részegen verte, elhúzta kezét az áldás elől, ha kérte. Anyja pedig gyűlölte… ugyanezért, saját magát. Nem beszéltek. Az egyik nem tudott, a másik nem akart. Leesett a nagymutatós vekker az éjjeliszekrényről a másik szobában éjjel. Várt. Nem rohant azonnal, lassan ült fel az ágyban, méltóságot adva a pillanatnak. Ha a szó kimondhatatlan, beszélnek a szemek, mielőtt végleg ellobbantja az Isten a földi élet lángját. Bocsáss meg fiam… és a kezek összeérnek, egymásba fonódnak… felszakad a hallgatás sűrűre szőtt vászna ...igen, anyám.

Tulajdonképpen a legszebb dolog, ami a szívvel történhet, az a megbocsájtás.

pexels-pixabay-302023.jpg

Ami pedig az erdővel.. az a szeptember.

Impulzív ember lévén két dolgot tudok. Vagy nagyon, vagy nagyon nem. Szeretni is. Ez a szélsőség nem túl szerencsés konstelláció, mikor a hazugság olyan természetes az emberi kapcsolatokban, mint ahogy kimész reggel a mosdóba. Nem tudtam, hogy nem szeretek jól. Elvárások, megfelelés, függőség, befeszült törekvés a viszonzásra, hogy eszeveszetten hiányozzak. Engem nem szerettek, nem voltam szerethető, nem kellettem senkinek. Nekem se kellett senki, egész vagyok magamban is. Kemény és zárt voltam, érzékenységemet nem ismerhette senki, ugyanakkor vágytam kinyílni… nem volt kinek. Nyílegyenes volt az út, ez lesz életem legnagyobb leckéje.

"Találkozás, ami elrendeltetett"

Azokat a borostyánfényeket a mogyorószínű szemében ismertem. Hogy a történetünk nem most kezdődött, hanem életeken át ívelt, egyikünk sem tudta, mint ahogy azt sem, hogy kapcsolatunk karmikus lenyomatokkal terhelt.

Ki ez a mindennél fontosabb? Ki ez, aki bölcs hallgatásával, puha lépteivel, kezének lágy ívével felforgat mindent? Ki ez, aki halk altjával zsoltárt ragyog a mindenségnek? Ki ez a szelíd mozdulat, akinek érintése fontosabb, mint a létezés? Ki ez, akinek a közelében menekülnék, hiányától hozzá kúszom? Ki ez, akinek törékenysége mögött szilárd erő húzódik? Ki ez, akinek szíve bársonyába burkolnám magam és csak ölelném a világ végezetéig? Milyen erő tette ki a zárójelet, amiben állunk egymás mellett megoldatlanul, mint egy kétismeretlenes egyenlet? Miért tettem a létezésétől függővé a sajátomat és vált ennyire jelentőségtelivé? Honnan érkezett hozzám a fékevesztett nyugtalanság, ha nem láttam válla vonalát a magamé mellett árnyként a falon? Miért hoztam szívébe félelmet, és miért lett "héjanász"? ...hol öltük, hol öleltük egymást…

Nem szerettem jól. Önös, egom tébolyától vezérelt, kétségbeesett kapaszkodással akartam, hogy szeressen. Elveszítettem...

 

Két ősz

Mindig különleges helye lesz a szívemben… Van egy békés varázsa a lelkemnek, ami szeretettel vigyáz Rá. Óvja, őrzi de hagyja szabadon élni, ahogy neki jó, ahogy viszi a lelke, legyen olyan, amilyen szeretne. Nem feltétel, hogy a döntéseivel engem boldoggá tegyen. Elvárás nélkül, önzetlenül adok, és gyanakvás nélkül elfogadok. Nem méricskélek, de ügyelek arra, mennyit tud befogadni. Figyelek Rá. Hiányzik belőlem a megváltoztatásának szándéka, az irányítás görcse, a függőség energetikája, az elvesztés lehetőségének rettegett félelme, a magamra erőltetett megfelelés, és az önmagam teljes feladásának kényszere.

Igen, elvesztettem Őt, és hogy tettem-e az életéhez bármit is, nem tudom. Kaptam valamit: a szívem szabadságát és határtalan erejét. Megingathatatlan hitet a fejlődésben, és annak a tapasztalatát, amit Anamétól tanultam: csak a szeretet oldja fel a karmát és fényesíti át azt a szálat, amivel életünk szövedéke össze van öltve.

Minden fájdalom, nehézség, sérülés arra tanított, hogy a korábbi félrecsúszott működésem helyén a szeretet más minősége születhessen meg.

    

Loading…

Azt hiszem, érzékelhető a különbség a két működés energetikai vonatkozásában, ugye? Az Anamé Program  jógagyakorlatai, energetizált kristályai, csakraspecifikus vizei, csakratisztító karkötői és nem utolsó sorban a Kapcsolatok átfényesítése, a Szívcsakrára behangolt frekvenciák és a Lélek meditációja kísérte a változást. Valamint a lélek tudatossággyakorlata.

Tagadhatatlan, életem legnehezebb időszaka. A változás testi-lelki-szellemi szinten zajlott. Gyógyultak a szív sebei, oldódott a mindenáron-akarás.

Kikerülhetetlen volt, hogy elfogadjam és megbocsássam magamnak, hogy így működtem, mert nem tudtam máshogy. Megérkeztem magamhoz. Kitartó belső munkával értem el, hogy a boldogságomat saját létezésemben keresem, nem teszem függővé senkitől. A szívem nyitott és erős. Elismerem az értékeimet és nagyra becsülöm eddigi utamat, hiszen én vállaltam. A szívcsakra túlfeszítettségének lecsatornázása békét hozott. Olyan békét, ami kaput nyitott arra,hogy beengedtem magam a saját szívembe, ahonnan mindig kiszorítottam magam.

Tudod, örülök, hogy nem hallgattam a szívemre, ami azt, súgta hagyjak magam mögött mindent, meneküljek, rakjak instant falakat, ringassam a lelkem fájdalomiszapban, kortyoljak a keserűség soha ki nem fogyó kelyhéből, amíg élek.

Meséltem Neked az előző bejegyzésben arról, miért az Anamé Program teljes eszköztárát használom. A Karma Killer jógát napi szinten végzem, egyéni terápiás órák közül az Atlantiszi Kristályterápia és a Karmikus töltő és tisztító óra az, amit előnyben részesítettem. Az Anamé által energetizált kristályok sora állt rendelkezésemre és segítették a szívszületést, az elengedést és a megbocsátást. Éjjel-nappal velem voltak, a behangolt frekvenciák sejtszinten vezették a folyamatot. A stresszoldó mellkaslabda gyakorlat azonnali segítség volt a traumatizáltság mélyén.

Mindenről, ami felkeltette a figyelmed, bővebb információt találsz minden fórumon. Anamé Program honlapján, Facebook-oldalán, Instagram-profilján, de az Anamé Pest és Anamé Buda jógastúdiókban személyes konzultációra is lehetőséged van, és mindez elérhető online is, az Anamé órarenden keresztül. Kezdő gyakorlóként legjobb, ha az Anamé Program képzett oktatója megnéz, és csakradiagnózis alapján megbeszélitek, mik legyenek az első lépések. Akár a virtuális térben is. Ez egy nagyon izgalmas dolog, ne gondold, hogy olyan vizsgálat, mint amit a nyugati orvoslásban esetleg megtapasztaltál. "Csak" megnéz. Feltérképezi a csakrák állapotát, az energitestet, az esetleges alul-, illetve túlműködést. Bízz benne, légy őszinte. Nem ítélkezik, segít a legjobb tudása szerint. Célja a fejlődésed előmozdítása. Iránymutatására rábízhatod magad, és ha bizonytalan vagy, kérdezz. Akár többször is. Nem tudod meglepni, megtapasztalt mindent, hisz onnan indult, ahonnan Te most.

 

A test, lélek, szellem, egység és meditáció gyakorlata

Ezek az ingyenesen elérhető gyakorlatok, amik bármilyen állapotban is vagy, elvégezhetőek. Magadért, és ezekkel a gyakorlatokkal a világért. Azt gondolod, hogy ezek túl nagy szavak, és kevés vagy ahhoz, hogy az emberiség emelkedéséhez hozzájárulj? Dehogy… a legtöbb amit tehetsz. Érzed ugye, hogy a világunkat, a jelenleg is zajló eseményeket nem a szeretet irányítja, ami pedig az egyetlen esélyünk. Morális, társadalmi, gazdasági és klímaválság… tudjuk mindannyian, itt liheg a nyakunkban. Az egymás iránti érdektelenség, közöny, hazugság, önös érdekek, megkülönböztetés, agresszió, az alapvető emberi jogok és a demokrácia lábbal tiprása. A világ félelmetes hellyé vált, és rajtunk múlik a jövője. A most cselekvőkön. Sokan vagyunk, de kellesz hozzá Te is. Az Anamé Program, a Karma Killer jóga gyakorlásával nő a fény. El sem tudod ezt képzelni, igaz? Anamé körök alakultak szerte a világban. Együtt, közösen végzett gyakorlással emeljük a világot, mert a szeretet és az egység szellemiségében sorsfordító erőnk van. Igen, ennyi kell hozzá, az ingyenes elérhető gyakorlatsor rendszeres végzése. Tartozik hozzájuk tudatossággyakorlat, ami emeli a hatékonyságot. Olyan kapaszkodó lesz a kezedben, ami emel és megtart.

 screenshot_20201004-130855.jpg

Szükséged van rá, szükségünk van Rád. A szintén ingyenesen elérhető, rendszeres meditációkhoz csatlakozva is megérezheted azt az erőteret, amivel a jógaórákon dolgozunk.

Csodálatos lehetőség, hogy legyen energiád a mindennapokban, segíti nyitni a szíved, megtapasztalod, milyen magasabb energiaszinten élni, hogy az érzelmek és a gondolatok tisztábbak.

Ha a személyes életedben elakadtál, nem látod a kiút lehetőségét, javítanál a fizikai tested állapotán, krízisben vagy… akkor jó, ha csatlakozol online csakraorientált órához, de még szerencsésebb, ha egyénileg gyakorolsz oktatóval.

Ha most azt mondod, figyelj Ani… én egy csakraóra árából fedezem a család napi élelmét, vagy a gyerek kiszakadt pólója helyett kell vennem másikat, hogy ne gúnyolják az iskolában. Értem… érzem… pont ezért van a lábad elé téve az ingyenes gyakorlás lehetősége. Bárhol, bármikor. Az Anamé körök pedig várnak és támogatnak.

 

Mutatok valamit, nézd:

    Tiszta szívemből szeretem magamat és tiszta szívemből szeretlek Benneteket. Mindent megbocsátok magamnak és mindent megbocsátok Nektek. Áldott vagyok és áldottak vagytok. Felemelem a szívem az Istenhez, és lehozom a világunkba azt a fényt, amit ott találok.

Ez az Anamé körök megerősítése, amit a gyakorlás elején és végén mondunk el, összetett tenyérrel a szívünk előtt. Szerintem a dupla habos gesztenyepüré után ez a leggyönyörűbb dolog a világon.

Ne gondolkodj azon, hogy szükséged lesz új számítástechnikai csodaketyerékre. Figyelj, én egy nem túl okos, viseltes telefonon veszek részt csoportos és egyéni órákon és az Anamé körös kapcsolódás is gond nélkül megoldható vele. Egy stabil internet, regisztráció az Anamé Program honlapján, egy Facebook-profil kell az online csakraórákhoz, Skype az egyéni órára és a körökhöz.

Még bizonytalan vagy, hiszed is, meg nem is, keresgélsz, olvasol. Pörgeted a Google-t, hű társadat az útkeresésben. Belefutsz persze rengeteg módszerbe, hangzatos "azonnalimegoldásokba", csakrák megnyitásába, kundalinit ébresztgető pittyputtyokba, jóga tanfolyamokba és hasonlókba. Hiszem és vallom, gyökeres, valódi megoldást az Anamé Programmal, a Karma Killer jógával, a jógalégzéssel és mozgással lehet elérni, a csakrák és az energiatest tisztításával és töltésével, az egyensúly állapotával. Ez nemcsak a véleményem, hanem a tapasztalatom is. Megszületik egy áldott béke önmagaddal és a világgal. Helyére kerül a múlt, és boldogabb a jövő.

Neked mit jelent a boldogság? Mi az a mardosó hiány benned, mi az, ami betöltetlen az életedben? Mitől teszed függővé? Képzeld, én nem tudtam, mi ez a szürke, dohos, avarszagú fénytelenség, amit láttam, ha ránéztem az életemre. Nem voltam boldog, és nem tudtam, mi az amivel legalább elégedett lennék. Úgy éreztem, nem érdemlem meg. Másokért éltem és dolgoztam, nem mártírszerepben, mert szerettem tenni a tőlem telhető legjobbat, átvállalva mások terheit. Ez változik, a kitartó gyakorlás hatására, a jógalégzés kinn és benntartásai alatti mantrám hatására "szeretem és értékelem magam".

 

Meséltem Neked, ha érintőlegesen is, hogy az önszeretet hiánya sarkalatos pontja a fejlődésemnek. Új tapasztalás, óvatosan is fogalmazok, mert még képlékeny és sérülékenynek érzem, de nem azonosítom magam már a folyton gyűlölt és szégyellt testemmel, nem ott kezdődöm és érek véget, nem annyi vagyok, amennyit látsz belőlem. És persze Te sem, bármilyen könnyű is az ego csapdájából másként látni. Nem bírálom egy ideje ezt a földi formát. Nincs bennem hiány. Sőt, az érzéseim és a gondolataim sem én vagyok. Nem korlátoznak, jönnek és mennek. Nem tapadnak le és szűkítenek össze. Megengedem magamnak a létezést, nem vonom kétségbe, hogy megérdemlem. Minden változik és áramlásban van, mindennek része vagyok, ami történt és történni fog. Az Univerzum a kiegyenlítődésre törekszik, ad és elvesz, de minden a fejlődést, a felemelkedést szolgálja, arra ösztönöz, hogy meghaladjuk magunkat. A szeretet útján és nyelvén, minden más csak romépítés. Szerintem ezt jelenti boldognak lenni, illetve nekem most ez a boldogság.

 fantasy-4277066_1920.jpg

Kidugni a hasam az utcán, belenevetni a rozsdabronz hársak levelébe, simára gyalult, tiszta szóval szólni.

Szeretném, ha még jönnél, ha úgy érzed beszélgethetnénk, ha kérdeznél bármit a valós fejlődés útjáról, a Karma Killer jóga transzformáló erejéről, ha megnéznéd a maga Balázs Valéria által energetizált Anamé kristályokat, vagy szeretnél többet tudni a jógaórákról és a gyakorlatokról.

Esetleg gondod van az online jógaórák technikai részével, vagy csak úgy benéznél hozzám. A következő bejegyzésben eszünk, alacsony és magas rezgésen. Kielemezzük az érzelmi bizonytalanság, bánatevés, szénhidrátfüggőség kontextusát. A világ összes fogyókúráját és diétairányzatát ismerem, nem akarnék arcoskodni, de nincs olyan autófellniben csempészett cucc, amit én ne próbáltam volna. Rávilágítok arra is markáns tapasztalati háttérrel, hogy aki kövér, nem akaratgyenge lúzer. Beszélünk a Karma Killer jóga fizikai testet érintő aspektusairól. Megmutatom azt is, ez az én esetemben miért változik egy gátoldalba szikkadt puhatestű tempójában.

 

Tsók: Ani

Szólj hozzá

tudatosság csakra jógalégzés anamé csakratisztítás szellemi út anamé program anamé jóga anamé vélemény csakrák megnyitása balázs valéria anamé anamé jóga gyakorlatok karma killer jóga csakra egyensúly jógavélemény